fredag 23 maj 2014

Strandad i Östersund

Ödet är svårt att styra över.

Denna gång styrde ödet mig till Östersund beroende på att bilen bärgades dit från Bräcke.

Tack vare Falks Euro Assist fick jag bo på Clarion i två dagar medans bilen fixades på Berners.

Vad ängnar man sig då åt när man blir strandad i en främmande stad (eller var det by)? Min lösning blev fotopromenad (hade inte med min standardkamera för jag skulle ju bara till biblioteket så detta är mobilbilder).

Onsdag kväll på Stortorget:










Mat och trevligt sällskap:



Morgonbilder torsdag:
Lungt nu på morgonen

Bästa servicen i stan (Clarion)

Tanka el.

Man skall inte vara turist innan 09.00 och bara på vardagar i Östersund

Bra ranking i White (tror jag)

Mycket bra väntplats

Poströsta kan man göra här (efter 10.00)

Svenskan har reklamskylt men har de några reportrar här?

Det byggs i centrum

Verkar vara Diös som investerar

Klassiskt konditori (ett måste att besöka)

Hade svårt att välja men det blev en latte

Folk verkar sova lungt i denna by (stad?)

Jobb (Clarion fixade mitt kontor för dagen):
Strandning blev öppet hus

Mycket bra kontor (lite stort men det var det enda som var ledigt)

Lunch vandring:
Något skall rapporteras (vad vet jag inte)

Uteservering på torget

Underhållning (kostade mig en tia men det var det värt)

Fick gå hit för att få ett röstkort (mitt låg ju på Turingen)

Vind i seglen hos Vänstern (hade en mycket intressant diskussion med Malin)

Bilen blev fixad (snyggt Berners) och skall hämta ut den snart för att fortsätta turen till biblioteket och åka hem till Överturingen.

Lite mer aktivitet denna morgon:
Radio Jämtland direktsänder från Stortorget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar